Kurung Nu Ngabogaan 3 Bagian Komponen Wujud


Kurung nu ngabogaan 3 bagian komponen wujud, nyaeta:

- HIJI : wujud aya 1 rupa tinu 9 kesatuan wujud liang nu jadi dasar pengaturan waktu kahirupan di alam kurung.
- DUA : Ratu tinu karatuan kurung nyatana AKAL, wujud tunggal tinu gumulung nu 9 rupa kesatuan wujud na: nu 4 papat (awak nu hirup, nyawa nu jadi kahirupan, Hate nu jadi kahuripan jeung Sir nu hurip) jeung Pancer nu 5 (Nalar nyatana energi hirup, Nurani nyatana cahaya pengaturan kahirupan waktu na, Ruhani nyatana Ruh pengaturan kahuripan Ruhang na, Naluri nyatana Rasa nu hurip, jeung Pikiran nyatana wujud aya tinu gumulung na Nalar Nurani Ruhani tur Naluri).
- TILU : wujud aya 1 rupa tinu 7 nyatana 7 martabat pengaturan Ruhang Kahuripan di alam kurung.
HIJI - DUA - TILU = 1 - 0 - 1 = 9 + 9 + 7 = 25 bagian komponen wujud KURUNG (SALAWE NAGARA).

KURING = wujud tunggal tinu rupa 5, PANCATUNGGAL nyatana:
1. NUSA ANTARA pancer na nu opat, nusa wujud na Maha Raja RESI (HU) di Karesian Kuring
2. BENUA wening QOLBU nu HI-RUP
3. BENUA wenang RASA nu HU-RIP
4. SAMUDERA kaweningan CAHAYA na KA-HI-RU-PAN pengaturan waktu,
5. SAMUDERA kawenangan RUH na KA-HU-RI-PAN pengaturan Ruhang, 

KAWULA = wujud tunggal tinu rupa 3 TRI TUNGGAL atawa TRI TANGTU BUWANA, nyaeta:
- Kahiji wujud tunggal rupa tinu 3 nu jadi SUSUHUNAN,
- Kadua  wujud tunggal rupa tinu 7 LAPIS MARTABAT LUHUR/LANGIT,
- Katilu wujud tunggal rupa tinu 5 DAWUH amanah Gusti.

KURUNG + KURING + KAWULA = AING atawa HAMBA = 25 + 5 + 3 = 33 = 33 rupa NUSA TELUNG PULUH TILU nu beraturan tur berpengaturan mungguh Gusti, ngajadi wujud rupa na HAMBA nu nyatana Tangtungan MANUSA = KASADJADJARAN KESATUAN WUJUD KURUNG KURING jeung KAWULA Nyataning PADJADJARAN,
Tangtungan Wujud tunggal tinu kasadjadjaran Kesatuan wujud tilu kelembagaan nyatana:
1. Kawula di alam luhur Ayana 3 lembaga, Kuring di alam tengah ayana 1 lembaga, Kurung di alam handap ayana 3 lembaga, formasi struktural kasadjadjaran kelembagaan nu ngawujud kasucian kahirupan kasaimbangan tur kasalametan nyatana 3 1 3, nyataning kesatuan wujud tinu:
1. (3 wujud aya tinu rupa kesatuan wujud 15 = 3 SUSUHUNAN + POE 7 + DAWUH 5 = 15 nu jadi PANGJELAS).
2. (wujud rupa 1 sadjatining wujud 0 euweuh tapi aya, Wujud nyatana Kuring nu nyaksi tur jadi antara 15 PANGJELAS jeung 25 nu di JELASKEUN)
3. (3 wujud rupa tinu kesatuan wujud 25 = 9 LIANG HIRUP HURIP + 9 kesatuan wujud AKAL + 7 LAPIS MARTABAT HANDAP = 25 ), 15 + 0 + 25 = 40 wujud SAHA DAT SUNDA nu di SAKSI ku Kuring nu jadi dasar Ajeug na tangtungan MANUSA wujud gambaran PADJADJARAN,


Wujud nu di paparinan hawa ku Gusti, ku hawa bawa tinu saripati rupa nu 4 (hawa kahirupan na cai, hawa hirup na taneuh, hawa kahuripan na seuneu, hawa hurip na angin), sangkan jadi ayana tolak ukur nu bisa jadi nilai daya jeung upaya na dina minuhan dunya tur minuhan akherat na ku hawa eta dina ridho Na Gusti, daya tur upaya nu di dasaran ku Eling na Akal kanu ayana Aturan tur Pengaturan mungguh Gusti nu nalian ngikat tur ngarahkeun sadaya rupi tata titi tinu prak na daya tur upaya na , Eling nu mawa jernih kanu pamikiran, mawa jelas kanu paningali mawa eces kanu pangdangu sarta mawa seukeut kanu pangrasa,  Eling nu nganter kanu WENING na nu HIRUP dina Qolbu jeung WENANG na nu HURIP dina Rasa,  Hawa tinu saripati nu 4 di makomkeun di : 60 Hawa dina Kawula di alam luhur :15 kesatuan wujud kawula x 4 = 60 (Begawan sewidak) hawa Kawula,  Hawa dina Kuring di alam tengah : 5 hawa, hiji hawa tinu wujud euweuh nu jadi pancer, 4 hawa tinu kesatuan wujud Kuring nu 4, 1 wujud euweuh + 4 komponen kesatuan wujud na = 5 hawa Kuring (Begawan lima), HAWA KAWULA jeung HAWA KURING nyaeta Nu katelah BEGAWAN SEWIDAK LIMA. 

Hawa dina Kurung : 25 (salawe Nagara) u jadi komponen kesatuan wujud Kurung x 4 =100 hawa na kurung nu di alam handap, 60 hawa KAWULA + 5 hawa KURING + 100 hawa KURUNG = 165 HAWA na AING, Hawa nu berpotensi bisa jadi Gusti salian ti Gusti nu maha Agung, lamun Aing na teu bisa ngendalikeun Hawa na eta, mangka Kukituna kendalikeun hawa ku panceg kanu sahiji, nyatana Panceg kanu ucap tekad tur lampah "Laa ilaaha illallah" (ngadalikeun nu 165 hawa).

Sing kahade dina gubrag na lahir wujud Suci nu di ibaratkan jiga orok mu karek gubrag, nyatana Tangtungan wujud tinu gumulung na kesatuan wujud NUSA 33 (telung puluh telu : 3 diluhur 5 di tengah 25 dihandap) salian di baturan ku sahadat nu 40 nu jadi sobat marengan dina mikacinta Gusti, di tundaan 165 hawa, oge di barengan ku nu 70 wujud nu bakal ngagoda, neupi kamana kuat na dina merpertahankeun jeung ngajaga Kemerdekaan nyatanya kasampurnaan wujud tunggal RASA tinu Ragana generasi 8 atawa raga Suci. 

Loba rupa KURUNG na, Mung Hiji KURING nu di ciptakan ku Gusti nyaeta Aing, Wujud Hamba nu jadi Rusiah na Gusti nyatana Kuring wujud na bathin Muhammad, Rasaning Rasul kawasa na wujudulloh, Wujudulloh kawasa Na wujud Tunggal,

Kuring nyatana NUSA ANTARA Dua Benua jeung Dua Samudra, Benua Qolbu nu Hirup jeung Benua Rasa nu Hurip dina Samudra Cahaya Kahirupan jeung Samudra Ruh Kahuripan, Nusa Antara Benua Wening na Qolbu jeung Benua Wenang na Rasa dina Samudra kaweningan cahaya jeung Samudra Kawenangan Ruh, 
Kuring nu jadi nu jadi Antara na ti Gusti pikeun neupikeun ka 25 komponen kurung, kanu ayana aturan tur pengaturan mungguh Gusti sangkan jadi pedoman hirup jeung hurip na Kurung tinu sajeroning lumampah di kahirupan jeung kahuripan. 
Kuring Jeung Kurung na nyatana 1-2-2 jeung 25 = struktur makomna nu aya di Kabuyutan Cipaku jeung di Gunung Nagara = 30 = gambaran ti alif dugi ya.
 
Sunda nyataning wujud rupa Kawula nu jadi pangjelas Kanggo Pangeusi nyatana Galuh nu jadi wujud rupa na Kuring, Pangeusi nu jadi antara neupikeun ka Majapahit nu jadi wujud rupa na Kurung, Sunda- Galuh - Majapahit = Padjadjaran = Kawula - Kuring - Kurung = AING.

Padjadjaran nyatana Aing = Karamaan - Karesian - Karatuan = HAMBA = Panakawan - Pandawa - Kurawa = MANUSA = Aturan - Pengaturan - nu di atur na pangaturan = DIRI. 

DARA = RaGaNa = 2 2 1 = Aturan sistem rohangan jeung wanci - Pengaturan tatanan rohangan jeung wanci - Rohayat (wujud tunggal gumulung aturan sistem jeung pengaturan tatanan) = Rasaning Rasul = Apal eusi nyatana Kuring nu hiji dina Loba kurung nu beda rupa na = Marifatul insan. 

DIRI = NaGaRa = 1 2 2 = Rohayat - Pengaturan tatanan rohangan jeung wanci - Aturan sistem rohangan jeung wanci = kawasa na wujudulloh = wanoh kanu wujud Tunggal nu Boga Kuring = Marifatullah. 

DARA - DIRI = Rasaning Rasul - kawasa na wujudulloh = kawasa ning wujud tunggal.

DARA = Manusa = jagat leutik ,  DIRI = Alam semesta katut eusi na = jagat gede, DARA kandaraan Gusti pikeun ngawanohkeun wujud aya-Na ka DIRI, DIRI kandaraan DARA pikeun mikawanoh ka Gusti na,  Dara nu jadi rusiah na Gusti, Gusti nu jadi rusiah na Dara.
Pikawanoh Diri sangkan bisa jadi kandaraan Dara dina mikawanoh ka Gusti na.

DARA nyatana wujud KURING, DIRI nyatana wujud KURUNG, SILIH Pikawanoh tur gumulung na HU-DARA Jeung HI-DIRI ngajadi ayana HA-DIRa Ucap na tekad na lampah ku Keursa-NA. 

urang sunda ulah poho na PURWADAKSINA...

Cag ah braya...wilujeng wayah kieu

Papatong

Beurang maju ka lohor
Papatong nu koneng euntreup na regang
Ngageter jangjangna keur ngagupayan
Pancen keur wasiatan

_/\_
Sore mengok ka Ashar
Papatong nu koneng hiber teu luhur
ngalayang ngawahan arek pamitan
poma tong ka jongjonan

Reff:
Papatong nu koneng teu tembong deui
Leungit indit teu pamit
Papatong nu koneng teu tembong deui
Tilem bewara baturna

Prak reureuh tina ka riweuh
Prak pasrah kanu Kawasa
Prak reureuh tina ka riweuh
Prak pasrah kanu Kawasa


back to _/\_

Seperti kita ketahui Leluhur mengamanahkan Situs-situs Kabuyutan Sunda termasuk "Situs Lemah Sagandu Kabuyutan Cipaku" kepada Para Pemimpin untuk dijaga dan dilestarikan seperti tertera pada Amanah Buyut, Sanghyang Siksa Kandang Karesian, “Buyut Anu Dititipkeun Ka Puun Nusa Telungpulu Telu, Bangawan Sawidak Lima, Pancer Salawe Nagara, Gunung Teu Meunang Dilebur, Lebak Teu Meunang Diruksak, Buyut Teu Meunang Diobah, Larangan Teu Meunang Dirempak”.

Begitu juga "Amanah Galunggung" yang diamanahkan oleh Ki Balagantrang (Prabu Arya Bimaraksa), “Pemimpin yang tidak dapat menjaga Kabuyutannya lebih hina dari kulit musang yang dibuang ke tempat sampah”. Begitu juga Amanah Kabantenan Prabu Siliwangi yang mengamanahkan menjaga Situs Kabuyutan bahkan beliau berpesan, “Mati Bagi Para Perusak Kabuyutan”. 

Begitu Juga Sunan Gunung Jati dalam satu Nasehatnya: "Den hormat ing leluhur" (harus hormat pada leluhur).

Pemikiran yang mengatasnamakan “Islam” untuk menjustifikasi Perusakan situs Cagar Budaya dengan dasar “Musrik” yang sepihak dan penyelewengan nilai-nilai Islam, mengusung ideologi wahabi, Islam tidak toleran, yang suka melakukan perusakan Situs Cagar Budaya termasuk Situs-situs Bersejarah Islam (Contohnya: ISIS merusak Peninggalan Nabi Yunus AS), maka seharusnya mereka membaca kembali dan memahami Al Qur’an Surat Al Muminun Ayat 8 – 11, intinya tentang menjaga Amanah dan Janji.

“Dan orang-orang yang memelihara amanat-amanat (yang dipikulnya) dan janjinya, dan orang-orang yang memelihara sembahyangnya. Mereka itulah orang-orang yang akan mewarisi, (yakni) yang akan mewarisi surga Firdaus. Mereka kekal di dalamnya.”

Seperti pesan Al Qur’an Surat Al Muminun : 8–11, disampaikan bahwa yang menjaga amanah dan janjinya akan masuk Surga Firdaus, tentu kalau yang melanggar sebaliknya. Jadi menjaga Situs-situs Cagar Budaya Kabuyutan Peninggalan Leluhur merupakan suatu amanah dan janji yang harus dilaksanakan oleh para pemimpin dan juga kita masyarakat yang merupakan keturunan para leluhur tersebut. Dalam nilai Islam sendiri menjaga Amanah.

Rosululloh SAW juga memberikan contoh menjaga dan melestarikan Amanah Leluhurnya yaitu Nabi Ibrahim AS dengan menjaga kelestarian Ka’bah serta nilai-nilai Tauhid yang terkadung didalamnya. Al Qur’an juga mencatat sejarah peninggalan leluhur Rosululloh SAW yang menjadi Nabi dan Rosul sebelumnya termasuk Agama-agama yang diturunkan oleh Alloh SWT sebelum Islam dicatat dalam Islam. Al Qur’an tidak menghapus jejak dan peninggalan Nabi dan Rosul sebelum Nabi Muhammad SAW, justru Al Qur’an mengukuhkan kembali nilai-nilai yang ditanamkan oleh para leluhur Nabi Muhammad SAW. Pemikiran yang ingin menghapus peninggalan dan jejak sejarah para leluhur tentu bertentangan dengan nilai- nilai dan kearifan yang ada dalam Al Qur’an sendiri.

Amanah Leluhur Untuk Melestarikan Situs Cagar Budaya dan Sejarah Bangsa telah dituangkan dalam UU Perlindungan Cagar Budaya dan juga UUD 1945.

Indonesia menganut paham Bhineka Tunggal Ika yang menghargai keragaman Budaya, Keyakinan, dan Agama oleh karenanya tidak bisa memaksakan keyakinan pribadi atau kelompok untuk menjustifikasi perusakan Situs-Situs Cagar Budaya yang merupakan Amanah dan juga Jejak Peradaban Leluhur Bangsa Indonesia.

Baca Juga :

Tidak ada komentar