Hakekatna Surah Al Fatihah
Dinu Kacipakuan hakekat al fatihan teh yen urang teh mung palantara Muhammad ka Allah jeung ucap "la illaha ilallah" teh ucap kangjeng Rosul Muhammad. Jadi sidik manusa mah ngan jadi cukang lantaranna.
Dina layang Muslimin Muslimat diterangkeun Mutu Qobla antal Mautu nyaeta kudu ngarasakeun maot memeh paeh, hartina saha saha nu lolong di dunyana niscaya di akheratna oge pasti lolong kalawan leuwih sasar, "Waman kana fi hadihi a'maa fahua fil ahiroti a'maa waadollu sabiila" janten mengenal Allah teh kedah dugi ka yakin, pan aya kieu geuning " Wa'bud robbaka hatta ya'tiyakal yakin " janten yakin teh tina proses pangalaman jadi percaya nu saterusna jadi iman/nyaho/kapercayaan.
Ari Wanoh ka Alloh teh kedah mengenal dirina heula diri nu sajatina, da nu mulang ka asalna didieu mah jasad/awak/kurung/jirim/jasmanina, nu asal tina sari pati dunya tea, pan ari jasmani teh hartina jas(baju) bajuna rohani tea, tina satetes air hina, nyaeta cimani atawa sperma anu proses tina kadahara-kadaharan anu jaradi dina taneuh/bumi tea, "Minassulbi Wattaroo'ib" malah alus keneh endog hayam aya hargaan, sok kasebat geuning nu maot teh "Mulih ka jati mulang ka Asal" ari anu mulih ka jati mah nyaeta nyawa/jiwa/jisim/kuring/atawa ruhani, kenging ridho Alloh tiasa pendak sareng Rabbna, nu Qodim balik jadi Qodim matak aya pangajian santapan rohani, maksadna kanggo mengenal Alloh ti ayeuna keneh, ari mengenal Alloh tea kudu kenal heula jeung dirina sorangan, sanggeus mengenal dirina tangtu nyaho ka pangerana, lamun geus nyaho ka pangerana tangtu dirina ngarasa bodo, sabab aya Dalil "La haola wala kuwwata Illa billahil aliyyil adzim" jeung Hadist anu kasebut "Man arofa nafsahu Fakod arofa robbahu Waman arofa robbahu fakod jahilan nafsahu".
Tina bahasan Layang Muslimin Muslimat sadayana mangrupi pengenalan alam batinna manusa (aherat) ku conto kajadian alam dunya mangrupa eunteungna (cermin) kanggo ngakurkeun dina kahirupan manusia sadidinten dirarapkeun kana wujud jagat sagir/awak, saperti contona dina badana manusa aya dangu/cepil jeung pangdanguna,ningali/soca jeung paninggalna, kecap/baham jeung pangucapna, angseu/pangambung jeung pangangseuna eta pan dua-dua nu dohir jeung nu batin atawa nu gaib, ari nu dohir, cepil soca baham jeung pangambung, pan ari pangdangu paninggal pangucap pangangseuna mah gaib contona nu maot gaduh cepil soca pangambung sareng baham teu tiasa nanaon, da nu gaibna mah pangdangu paninggal pangucap pangangseuna kagungan gusti, nu asal ti Allah, janten kanggo miluruh sareng ngakurkeun tadi kedah naroskeun ka anu luhung ku elmu jembar ku pangabisa nya ka ahlina "Ngaguru kepada yang tahu bertanya kepada ahlinya" margi seueur sepuh bubudakeun da teu ngungkab elmu ieu, tapi aya budak oge geus koloteun hartina teu milih-milih elmu, nu penting tos ngagaduhan pamilih azas manfaat jeung maslahat, pan aya geuning hadistna "kut lubil ilmi minannahdi ilallahdi" jeung seueur deui nusanesna, malah diterangkeun dina muslimin muslimat teh elmu teh aya opat perkara nyaeta: Ka hiji elmu sareat, kadua elmu torekat, katilu elmu hakekat, anu ka opat elmu ma'rifat.
Janten sae lamun urang nyorang eta elmu sadayana dileukeunan ti ayeuna, supados mengenal diri tea, pan elmu teh kanyaho atawa cahaya (nur) anu bisa nyaangan jalan urang hirup di alam dohir/dunya sareng alam gaib nyaeta alam aherat.
Tiap elmu tinangtos ngagaduhan kahususan peruntukanana sapertos elmu sareat kanggo ngabahas aturan-aturan fiqih secara sunnah rosululloh nu tos tangtos aturanana di masyarakat umum sanaos benten tata carana kumargi gaduh madhab masing-masing, namung ari elmu tarekat mah ngabahas tujuan ibadahna, margi ari ibadah teh asal tina kata abid/kaula atanapi abdi janten urang teh abdina guti nu maha suci, sareng ngabdi teh teu cekap ku netepan atnapi ngalaksanakeun rukun-rukun agama nu sanesna, tapi kudu ngangliputi sakabeh lakuning lampah urang, malahan tekad ucap sinareng langkah "Iqror Fillisan tasdik bil kolbi af'al bil arkhan" kudu di wengku di tata supaya mulus rahayu berkah salamet hirup urang teh, pan aya dalilna geuning "Inni jailun fil ardi kholifah" teu samata-mata gusti alloh ngutus manusa ka dunya nyaeta salaku wawakil, sareng dalil "Wama arsalnaka Illa rohmatan Lil Alamin" jeung urang hirup teh kedah jadi rohmat ka sakabeh alam ulah rohmatan lil keluarga oge geus jadi piomongeun batur.
Kunaon margina opat tahapan elmu anu diluhur kudu di kaji sareng di ungsi margina supados saimbang/balance, pan aya do'ana "Robbana Atina Fiddunya hasanah Wafil Akhiroti hasanah waqina adza bannar" ari perkara dunya teangan saloba-lobana ibarat arek hirup sarebu tahun, jeung teangan elmu saloba-lobana ibarat rek maot isukan, ngan ari neangan dunya mah kudu make elmu dunya deui geus loba conto-contona malah lamun urang daek tafakur kana kakawasaan gusti Alloh, coba tingali cakcak hirupna ku Alloh dibere kamampuan ngarayap sedeng rizqina halaliber aya jangjangan tapi teu weleh geuning di rizqian malah mararontok jeung teu eureun eureun baranahan aranakan, apan ari ka aheratan mah teu gagabah ngabahasna oge, contona geuning para waliyulloh upami badanten masalah perelmuan teh di tengah laut diluhur gunung, malah kangjeng Rosullulloh dina usia opat puluh tahunan mah, anjeunna secara pribadi hoyong ngahadep kanu kawasa teh dugi ka ninggalkeun umat heula angkat ka goa hiro/jabal nur, sakingku hoyong tenang sareng tengtrem, kapendak sono cinta asih kanu ngusik malikeun, apan aya dalilna oge "Ya ayyuhannafsul mut'mainnah Irji'i ila robbiki rodiyatan madiyyah fadkhuli fi'ibadi wadkhuli jannati" Alloh ngagero umat pilihannana nu geus bisa ngalaksanakeun hirup ngandung rohmat, tur madep deui ka anjeunna dina posisi/makom anu kaayaan tenang jeung tengtrem, pan sorga tea bageanana, malah geuning di goa hiro teh seueur pisan mantenna kenging wahyu da tos tenang sareng tengtrem tea dugi ka kiwari nyatana Al Qur'an.
Allah parantos nurunkeun opat kitab, nu kahiji kitab Jabur ka Nabi Daud.as, kitab Tauret ka Nabi Musa.as kitab Injil ka Nabi Isa.as sareng Al Qur’an ka Kangjeng Nabi Muhammad saw, urang islam anu beriman kedah percanten kana kitab-kitab Allah nu parantos diturunkeun ka Nabi-nabi Allah nu tipayun maksadna ngudag kana sajarahna para Nabi sateuacan Kangjeng Rosululloh saw, malah firman Allah dina AlQur’an seueur ayat-ayat Alloh anu henteu tertulis misalna, upami cai laut sa alam dunya moal cukup lamun dipake jang mangsina, atawa tatangkalan saalam dunya jang kalamna moal cukup jang nulis ayat2 Allah kumargi seueur-seueurna, nu matak kedah seueur iqro/maca teh supaya pinter, pan mun geus piter mah meureun moal loba dibobodo teuing da geus nyaho, pan seuseueurna mah jalmi teh loba kabobodo tenjo jeung kasamaran tinggal, hartina nu enya di lain-lain malahan nu lain di enya-enya tah kitu kajadianana lamun teu boga elmu, janten penting iqro/maca teh, malah geuning Alqur'an teh “Hudan lil muttaqin” pedoman atanapi petunjuk hirup kanggo anu taqwa, malahan aya deui hadist “Iqro kitabaka kafa binafsika alyaoma alaika Hasiba” baca saurna teh kitab anu aya dina diri maneh, tangtos geura langkung jelas upami dilenyepanana, sapertos kajantenan hirup urang pribadi.
nu saurna anu dicatet ku malaikat Rokib sareng Atid ti kawit urang imut/baligh dugi ka kiwari, lampah sae sinareng awonna oge tangtos moal hilap kalawan jentre, sanes saukur beja atawa cenah ceuk batur, da eta mah catetan diri sorangan, kitabna oge dibabawa ku sorangan, nu nyahoeun kana jeroan kitabna oge urang sorangan, malahan nu nyatet kasaean jeung kagorengan lampah urang oge, nu nyatet urang ku anjeun lain batur, naon sababna? Apan Alloh tos ngamulyakeun ka manusa leuwih mulya tibatan mahluk sanesna. “ Laqod holaknal insaana fii ahsani taqwim” malihan urang upami milariyan elmu oge ulah kaluar ti diri, kayakinan nu jelas tur ka alaman ku diri pribadi, margina tiasa nyasarkeun ka urang, “Man tolabal maulana bighoiri nafsi fakoddholla dholaalam ba’da” contona seueur geuning ayeuna mah nu di sebat elmu teh nalongerak pisan tinggal urang tiasa milih-milih mana anu cocok sinareng anu pas sareng kajadtiasa janten pamingpin, syeh atanapi guru, tapi teu tiasa ngajalankeun amanah, karunia tinu Maha kawasa, mung saukur tiasa marentah sareng nyariosna wungkul, teu dibaian bathin urang, pan kangjeng Rosululloh mah upami dina tindak tandukna teh picontoeun, “Innama Buistu Liutammima makarimal Ahlaq” janten ayeuna mah seueur pisan nu tos rengan jeung elmuna matak teu saeutik pangagung Nagara nu nyeleweng, ulama nu ngaruksak amanat, guru nyontoan goreng sareng seueur-seueur deui upami dibahas moal beres sapoe.
Eta kajadian diluhur teh kusabab teu boga elmu/kanyaho/lolong tea, lamun boga elmu mah moal lolong pastina oge sieun ku Alloh teh nungagerakeun ngadaya upayakeun urang sapopoe na, malah dicatet dina kitab nu gaib nu teu katempo ku batur ngan ku urang wungkul, kitab nu aya dina diri urang ku anjeun, cobi emutan anu lenyep tur tiis ngemutanana.
Teu saalit jalma anu tos ziarah angkat ka tanah suci mekah sebagai tamu Alloh ngalaksanakeun rukun anu lima, “Labaekalloh humma labbaek labbaeka laasyarika laka labbaek Innalhamda wanni’mata laka walmulk” malahan bangsa Indonesia mah melebihi quota anu tos di tangtoskeun tiap taunna, ditambah ku ibadah umroh meureun geus teu ka itung seueurna tamu Alloh teh, tapi diantawisna aya nu teu daekeun nyurup kana laku sareng lampahna hasil Ibadahna tadi, janten penting tur wajib geuning urang milari elmu teh, malahan kedah ditingkatkeun, diteuleuman, ti kawit elmu sareat, torekat, hakikat sinareng ma’rifatna supados urang salamet dohir sinareng bathin, dunya rawuh aheratna.
Upami urang nyaba nyorang ka alam kapungkur deui, tong tebih teuing nuju orok, pasti indung urang ngabejaan ka urang waktu lahir teh kitu-kitu cenah, contona ayeuna urang ninggali ka istri urang waktu ngalahirkeun anak urang, budak teh ceurik geuning waktu lahirna lain seuri, tah ku naon kitu, jeung survai ngabuktikeun can manggihan nu ngajuru barang borojol teh si orok/bayi ujug-ujug seuri nga Ha Ha seuseurian, eta tawis panginten di alam rahim oge geuning sakitu ni’matna, komo di Alam Alloh mah Langgeng ni’matna teh, anu henteu aya putusna tea, sabab geuning ti orok urang lamun keur tiris ceurik, da teu ngeunah pek geuning ku indung di simbutan sare weh orok teh, atawa lapar urang ceurik, pek ku indung di bere madu jeung disusuan mani ngagenyol jeung ni’mateun pisan tepi ka sarena, matak pantes aya dalil “ Aljannatu tahta aqdami ummahati” sorga teh aya dina handapeun talapak suku indung, lantaran jelas kani'matan teh tibubudak geus diwarah ku indung, malahan anu bakal jadi pigorengeun ka eta budak oge indung mah geus apaleun can di pigawe geus dicaram, saking ku nyaah hayang anak salamet.
Ngabahas salamet oge urang kedah terang bahasa arabna salamet teh asalna tina Assalama/Islam tea, janten Islam teh ngandung harti anu bakal nyalametkeun umatna di dunya sareng akheratna, mung Islamna nu mana? Upami ditilik anu tos dibahas diluhur geuning apik pisan tuntunan agama teh, tapi bet benten geuning.
Dina layang Muslimin Muslimat diterangkeun Mutu Qobla antal Mautu nyaeta kudu ngarasakeun maot memeh paeh, hartina saha saha nu lolong di dunyana niscaya di akheratna oge pasti lolong kalawan leuwih sasar, "Waman kana fi hadihi a'maa fahua fil ahiroti a'maa waadollu sabiila" janten mengenal Allah teh kedah dugi ka yakin, pan aya kieu geuning " Wa'bud robbaka hatta ya'tiyakal yakin " janten yakin teh tina proses pangalaman jadi percaya nu saterusna jadi iman/nyaho/kapercayaan.
Ari Wanoh ka Alloh teh kedah mengenal dirina heula diri nu sajatina, da nu mulang ka asalna didieu mah jasad/awak/kurung/jirim/jasmanina, nu asal tina sari pati dunya tea, pan ari jasmani teh hartina jas(baju) bajuna rohani tea, tina satetes air hina, nyaeta cimani atawa sperma anu proses tina kadahara-kadaharan anu jaradi dina taneuh/bumi tea, "Minassulbi Wattaroo'ib" malah alus keneh endog hayam aya hargaan, sok kasebat geuning nu maot teh "Mulih ka jati mulang ka Asal" ari anu mulih ka jati mah nyaeta nyawa/jiwa/jisim/kuring/atawa ruhani, kenging ridho Alloh tiasa pendak sareng Rabbna, nu Qodim balik jadi Qodim matak aya pangajian santapan rohani, maksadna kanggo mengenal Alloh ti ayeuna keneh, ari mengenal Alloh tea kudu kenal heula jeung dirina sorangan, sanggeus mengenal dirina tangtu nyaho ka pangerana, lamun geus nyaho ka pangerana tangtu dirina ngarasa bodo, sabab aya Dalil "La haola wala kuwwata Illa billahil aliyyil adzim" jeung Hadist anu kasebut "Man arofa nafsahu Fakod arofa robbahu Waman arofa robbahu fakod jahilan nafsahu".
Tina bahasan Layang Muslimin Muslimat sadayana mangrupi pengenalan alam batinna manusa (aherat) ku conto kajadian alam dunya mangrupa eunteungna (cermin) kanggo ngakurkeun dina kahirupan manusia sadidinten dirarapkeun kana wujud jagat sagir/awak, saperti contona dina badana manusa aya dangu/cepil jeung pangdanguna,ningali/soca jeung paninggalna, kecap/baham jeung pangucapna, angseu/pangambung jeung pangangseuna eta pan dua-dua nu dohir jeung nu batin atawa nu gaib, ari nu dohir, cepil soca baham jeung pangambung, pan ari pangdangu paninggal pangucap pangangseuna mah gaib contona nu maot gaduh cepil soca pangambung sareng baham teu tiasa nanaon, da nu gaibna mah pangdangu paninggal pangucap pangangseuna kagungan gusti, nu asal ti Allah, janten kanggo miluruh sareng ngakurkeun tadi kedah naroskeun ka anu luhung ku elmu jembar ku pangabisa nya ka ahlina "Ngaguru kepada yang tahu bertanya kepada ahlinya" margi seueur sepuh bubudakeun da teu ngungkab elmu ieu, tapi aya budak oge geus koloteun hartina teu milih-milih elmu, nu penting tos ngagaduhan pamilih azas manfaat jeung maslahat, pan aya geuning hadistna "kut lubil ilmi minannahdi ilallahdi" jeung seueur deui nusanesna, malah diterangkeun dina muslimin muslimat teh elmu teh aya opat perkara nyaeta: Ka hiji elmu sareat, kadua elmu torekat, katilu elmu hakekat, anu ka opat elmu ma'rifat.
Janten sae lamun urang nyorang eta elmu sadayana dileukeunan ti ayeuna, supados mengenal diri tea, pan elmu teh kanyaho atawa cahaya (nur) anu bisa nyaangan jalan urang hirup di alam dohir/dunya sareng alam gaib nyaeta alam aherat.
Tiap elmu tinangtos ngagaduhan kahususan peruntukanana sapertos elmu sareat kanggo ngabahas aturan-aturan fiqih secara sunnah rosululloh nu tos tangtos aturanana di masyarakat umum sanaos benten tata carana kumargi gaduh madhab masing-masing, namung ari elmu tarekat mah ngabahas tujuan ibadahna, margi ari ibadah teh asal tina kata abid/kaula atanapi abdi janten urang teh abdina guti nu maha suci, sareng ngabdi teh teu cekap ku netepan atnapi ngalaksanakeun rukun-rukun agama nu sanesna, tapi kudu ngangliputi sakabeh lakuning lampah urang, malahan tekad ucap sinareng langkah "Iqror Fillisan tasdik bil kolbi af'al bil arkhan" kudu di wengku di tata supaya mulus rahayu berkah salamet hirup urang teh, pan aya dalilna geuning "Inni jailun fil ardi kholifah" teu samata-mata gusti alloh ngutus manusa ka dunya nyaeta salaku wawakil, sareng dalil "Wama arsalnaka Illa rohmatan Lil Alamin" jeung urang hirup teh kedah jadi rohmat ka sakabeh alam ulah rohmatan lil keluarga oge geus jadi piomongeun batur.
Kunaon margina opat tahapan elmu anu diluhur kudu di kaji sareng di ungsi margina supados saimbang/balance, pan aya do'ana "Robbana Atina Fiddunya hasanah Wafil Akhiroti hasanah waqina adza bannar" ari perkara dunya teangan saloba-lobana ibarat arek hirup sarebu tahun, jeung teangan elmu saloba-lobana ibarat rek maot isukan, ngan ari neangan dunya mah kudu make elmu dunya deui geus loba conto-contona malah lamun urang daek tafakur kana kakawasaan gusti Alloh, coba tingali cakcak hirupna ku Alloh dibere kamampuan ngarayap sedeng rizqina halaliber aya jangjangan tapi teu weleh geuning di rizqian malah mararontok jeung teu eureun eureun baranahan aranakan, apan ari ka aheratan mah teu gagabah ngabahasna oge, contona geuning para waliyulloh upami badanten masalah perelmuan teh di tengah laut diluhur gunung, malah kangjeng Rosullulloh dina usia opat puluh tahunan mah, anjeunna secara pribadi hoyong ngahadep kanu kawasa teh dugi ka ninggalkeun umat heula angkat ka goa hiro/jabal nur, sakingku hoyong tenang sareng tengtrem, kapendak sono cinta asih kanu ngusik malikeun, apan aya dalilna oge "Ya ayyuhannafsul mut'mainnah Irji'i ila robbiki rodiyatan madiyyah fadkhuli fi'ibadi wadkhuli jannati" Alloh ngagero umat pilihannana nu geus bisa ngalaksanakeun hirup ngandung rohmat, tur madep deui ka anjeunna dina posisi/makom anu kaayaan tenang jeung tengtrem, pan sorga tea bageanana, malah geuning di goa hiro teh seueur pisan mantenna kenging wahyu da tos tenang sareng tengtrem tea dugi ka kiwari nyatana Al Qur'an.
Allah parantos nurunkeun opat kitab, nu kahiji kitab Jabur ka Nabi Daud.as, kitab Tauret ka Nabi Musa.as kitab Injil ka Nabi Isa.as sareng Al Qur’an ka Kangjeng Nabi Muhammad saw, urang islam anu beriman kedah percanten kana kitab-kitab Allah nu parantos diturunkeun ka Nabi-nabi Allah nu tipayun maksadna ngudag kana sajarahna para Nabi sateuacan Kangjeng Rosululloh saw, malah firman Allah dina AlQur’an seueur ayat-ayat Alloh anu henteu tertulis misalna, upami cai laut sa alam dunya moal cukup lamun dipake jang mangsina, atawa tatangkalan saalam dunya jang kalamna moal cukup jang nulis ayat2 Allah kumargi seueur-seueurna, nu matak kedah seueur iqro/maca teh supaya pinter, pan mun geus piter mah meureun moal loba dibobodo teuing da geus nyaho, pan seuseueurna mah jalmi teh loba kabobodo tenjo jeung kasamaran tinggal, hartina nu enya di lain-lain malahan nu lain di enya-enya tah kitu kajadianana lamun teu boga elmu, janten penting iqro/maca teh, malah geuning Alqur'an teh “Hudan lil muttaqin” pedoman atanapi petunjuk hirup kanggo anu taqwa, malahan aya deui hadist “Iqro kitabaka kafa binafsika alyaoma alaika Hasiba” baca saurna teh kitab anu aya dina diri maneh, tangtos geura langkung jelas upami dilenyepanana, sapertos kajantenan hirup urang pribadi.
nu saurna anu dicatet ku malaikat Rokib sareng Atid ti kawit urang imut/baligh dugi ka kiwari, lampah sae sinareng awonna oge tangtos moal hilap kalawan jentre, sanes saukur beja atawa cenah ceuk batur, da eta mah catetan diri sorangan, kitabna oge dibabawa ku sorangan, nu nyahoeun kana jeroan kitabna oge urang sorangan, malahan nu nyatet kasaean jeung kagorengan lampah urang oge, nu nyatet urang ku anjeun lain batur, naon sababna? Apan Alloh tos ngamulyakeun ka manusa leuwih mulya tibatan mahluk sanesna. “ Laqod holaknal insaana fii ahsani taqwim” malihan urang upami milariyan elmu oge ulah kaluar ti diri, kayakinan nu jelas tur ka alaman ku diri pribadi, margina tiasa nyasarkeun ka urang, “Man tolabal maulana bighoiri nafsi fakoddholla dholaalam ba’da” contona seueur geuning ayeuna mah nu di sebat elmu teh nalongerak pisan tinggal urang tiasa milih-milih mana anu cocok sinareng anu pas sareng kajadtiasa janten pamingpin, syeh atanapi guru, tapi teu tiasa ngajalankeun amanah, karunia tinu Maha kawasa, mung saukur tiasa marentah sareng nyariosna wungkul, teu dibaian bathin urang, pan kangjeng Rosululloh mah upami dina tindak tandukna teh picontoeun, “Innama Buistu Liutammima makarimal Ahlaq” janten ayeuna mah seueur pisan nu tos rengan jeung elmuna matak teu saeutik pangagung Nagara nu nyeleweng, ulama nu ngaruksak amanat, guru nyontoan goreng sareng seueur-seueur deui upami dibahas moal beres sapoe.
Eta kajadian diluhur teh kusabab teu boga elmu/kanyaho/lolong tea, lamun boga elmu mah moal lolong pastina oge sieun ku Alloh teh nungagerakeun ngadaya upayakeun urang sapopoe na, malah dicatet dina kitab nu gaib nu teu katempo ku batur ngan ku urang wungkul, kitab nu aya dina diri urang ku anjeun, cobi emutan anu lenyep tur tiis ngemutanana.
Teu saalit jalma anu tos ziarah angkat ka tanah suci mekah sebagai tamu Alloh ngalaksanakeun rukun anu lima, “Labaekalloh humma labbaek labbaeka laasyarika laka labbaek Innalhamda wanni’mata laka walmulk” malahan bangsa Indonesia mah melebihi quota anu tos di tangtoskeun tiap taunna, ditambah ku ibadah umroh meureun geus teu ka itung seueurna tamu Alloh teh, tapi diantawisna aya nu teu daekeun nyurup kana laku sareng lampahna hasil Ibadahna tadi, janten penting tur wajib geuning urang milari elmu teh, malahan kedah ditingkatkeun, diteuleuman, ti kawit elmu sareat, torekat, hakikat sinareng ma’rifatna supados urang salamet dohir sinareng bathin, dunya rawuh aheratna.
Upami urang nyaba nyorang ka alam kapungkur deui, tong tebih teuing nuju orok, pasti indung urang ngabejaan ka urang waktu lahir teh kitu-kitu cenah, contona ayeuna urang ninggali ka istri urang waktu ngalahirkeun anak urang, budak teh ceurik geuning waktu lahirna lain seuri, tah ku naon kitu, jeung survai ngabuktikeun can manggihan nu ngajuru barang borojol teh si orok/bayi ujug-ujug seuri nga Ha Ha seuseurian, eta tawis panginten di alam rahim oge geuning sakitu ni’matna, komo di Alam Alloh mah Langgeng ni’matna teh, anu henteu aya putusna tea, sabab geuning ti orok urang lamun keur tiris ceurik, da teu ngeunah pek geuning ku indung di simbutan sare weh orok teh, atawa lapar urang ceurik, pek ku indung di bere madu jeung disusuan mani ngagenyol jeung ni’mateun pisan tepi ka sarena, matak pantes aya dalil “ Aljannatu tahta aqdami ummahati” sorga teh aya dina handapeun talapak suku indung, lantaran jelas kani'matan teh tibubudak geus diwarah ku indung, malahan anu bakal jadi pigorengeun ka eta budak oge indung mah geus apaleun can di pigawe geus dicaram, saking ku nyaah hayang anak salamet.
Ngabahas salamet oge urang kedah terang bahasa arabna salamet teh asalna tina Assalama/Islam tea, janten Islam teh ngandung harti anu bakal nyalametkeun umatna di dunya sareng akheratna, mung Islamna nu mana? Upami ditilik anu tos dibahas diluhur geuning apik pisan tuntunan agama teh, tapi bet benten geuning.
HAKIKAT FATIHAH
BISMILLAAH
Ilmu Makrifatullah Haq-Cahya Di Atas Cahaya
Bissmillahirrahmanirrahiim
HAKIKAT FATIHAH
Ia Menyatakan DIRI
BISMILLAH...
Menjadi ia diriNya AR-RAHMAN itu Ya Muhammad, engkau jua keadaan YA RAHIM itu. Ya Muhammad engkaulah kekasihKu. Tiada yang lain.
ALHAMDULULLAH...
Ya Muhammad yang membaca Fatihah itu Aku. Yang memuji itu pun Aku. Alhamdulillah itu Ya Muhammad Solatmu ganti SolatKu tempat memuji DiriKu sendiri.
RABBUL ALAMIN...
Rabbul Alamin itu Aku Tuhan Sekalian Alam.
AR RAHMAN – AR RAHIM...
Ya Muhammad yang membaca Fatihah itu Aku yang Memuji itu pun Aku juga.
MALIKIYAU MID DIIN...
Ya Muhammad Aku Raja Yang Maha Besar...engkaulah kerajaannya.
IYYA KANA’ BUDU...
Ya Muhammad yang solat itu Aku. Aku memuji DiriKu Sendiri...
WA IYYA KAA NAS TAA IIN...
Ya Muhammad tiada kenyataanKu jika engkau tiada...
IH DI NAS SII RATAL MUSTAAQIM...
Ya Muhmammad Awal dan Akhir itu Aku
SIRATAL LAZI NA AN AM TA ALAI HIM...
Ya Muhammad sebab Aku sukakan engkau ialah engkau itu kekasihKu.
GHAI RIL MAGHDU BI ALAI HIM...
Ya Muhammad Aku jadi Pemurah padamu kerana engkau itu kekasihKu
WA LAD DHAL LIN...
Ya Muhammad jika tiada Aku maka tiadalah engkau...
AAMIIN
Ya Muhammad Rahsiamu itu Rahsia Aku.
Yakni yang disembah itu tiada suatu juapun didalamnya melainkan Tuhanku. Maka apabila Solat ghaiblah didalamnya . Apabila ghaib ESA-lah ia dengan Tuhannya.
Yang Solat itu tiada dengan lafaz dan maknanya dengan citarasa yang solat amat rapat kepada Zat Yang Esa dengan kata ALLA HU AKBAR.
Maka barangsiapa masuk didalam Solat tiada SERAH Tubuh dan Nyawa-nya maka kekallah Sifat dengan Tuhannya – tiada mengesakan dirinya dengan Tuhannya. Sabda Nabi saw :
"Tatkala kamu Takbiratul Ihram membuangkan lafaz dan makna melainkan Wujud Mutlak semata-mata"
KALAU YANG 4 TERHIMPUN MAKA JADILAH MANUSIA
1. WADDU - tanah Roh JASMANI
2. WADDI - air menjadi Roh RAHMANI
3. MANI - angin menjadi Roh ROHANI
4. MANIKAM - api menjadi Roh IDOFI
1. JASMANI kejadiannya MALAIKAT JIBRIL = SYARIAT
2. RAHMANI kejadiannya MALAIKAT MIKAIL = TAREQAT
3. ROHANI kejadiannya MALAIKAT ISROFIL = HAKIKAT
4. ROH IDOFI kejadiannya MALAIKAT IZRAIL = MA'RIFAT
1. SYARIAT kembali kepada = HAYAT
2. TARIKAT kembali kepada = ILMU
3. HAKIQAT kembali kepada = QADIRUN/ QUDRAT
4. MARIFAT kembali kepada = IRADAT
badan kita berdiri kepada MUHAMMAD
MUHAMMAD berdiri kepada NYAWA
NYAWA kita berdiri kepada SIFAT
SIFAT berdiri kepada ZAT
sekalian JISIM itu tiada lain dari pada AKU
HAKIKAT TERSEMBUNYI DARI AL-FATIHAH
HAKIKAT MEMBACA AL-FATIHAH YANG BENAR
Dalam membaca Fatihah dengan kiraat (lagu) adalah wajib bagi laki-laki, sedangkan bagi wanita tidak wajib, melainkan hanya bacaan idharnya saja yang wajib. Dalam membaca Surat Al-Fatihah harus tahu bahwa ada 7 (tujuh) hal yang merupakan wajib. Jika tidak diketahui semuanya akibatnya mengundang Iblis. Tempatnya ada di talak kalimat. Yakni ada pada 7 ( ﻢ ) = Mimpitu
BISMILLAAHIRRAHMAANIRRAHIIM
ALHAMDU (ﻢ) LILLAAHI (ﻢ) RABBIL ‘AALAMIIN
Artinya : Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian Alam.
Keterangan :
Huruf (ﻢ) diatas artinya ‘mesti berhenti’
Mula-mula kalimat Al-Hamdu harus berhenti cara membacanya. Jika diteruskan bacaannya menjadi (Al-hamdulil ) mengundang Syetan Dulil. Pada kalimat Lillahi kemudian berhenti, jika diteruskan membacanya menjadi (Lillahirab) yang menunggu adalah Syetan Irab. Yang menjadi Rabbil aalamin.
AR RAHMAANIR RAHIIM
Artinya : Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
MAALIKI (ﻢ) YAUMID DIIN
Artinya : Raja atau yang menguasai dihari pembalasan. Bagi mukmin pria dan wanita wajiblah memuji Tuhan.
Keterangan :
Huruf (ﻢ) diatas artinya ‘mesti berhenti’.
Pada kalimat Maaliki kemudian berhenti, jika diteruskan menjadi (Malikiyau), yang menunggu adalah Syetan Kiyau yang masuk Middiin.
IYYAAKA (ﻢ) NA’BUDU WA IYYAAKA (ﻢ) NASTA’IIN
Artinya : hamba menyembah Allah, hamba takut kepada Allah. Kepada Allah-lah kami minta pertolongan, semoga Allah memberikan kekuatan agama hamba dari agama yang lain
Keterangan :
Huruf (ﻢ) diatas artinya ‘mesti berhenti’
Pada kalimat Iyyaaka harus berhenti, jika diteruskan akan menjadi (Iyyaakanak), yang menunggu adalah Syetan Kanak pada Na’budu wa. Pada kalimat Iyyaaka yang kedua harus berhenti membacanya, jika diteruskan akan menjadi (Iyyaakanas) yang menunggu adalah Syetan Kanas yang menunggui Nasta’iin.
IHDINASH SHIRAATHAL MUSTAQIIM
Artinya : (Ihdinash shiraathal) Semoga Allah menunjukan jalan akan iman dan ilmu. (Mustakim) yaitu iman serta ilmu yang benar
SHIRAATHAL LADZIINA AN’AMTA (ﻢ) ’ALAIHIM GHAIRIL MAGHDLUUBI’ (ﻢ) ALAIHIM WA LADL DLAALLIIN.
Artinya : (Shiraathal ladziina an’amta ‘alaihim ), Semoga Allah menunjukan iman para Nabi, kasihanilah enggkau kepada kami selaku hambaMu, tunjukanlah kami jalannya para Nabi. (Ghairil maghdluubi ), Semoga dijauhkan dari pikiran yang lain, seperti orang kafir yahudi yang mendapat murka, yang memusuhi Nabi Musa. Kafir yahudi tidak percaya Kitab Taurat. Orang yang tidak percaya kepada kitab berrarti kafir. Ada 104 kitab. (‘Alaihim waladldlaalliin), yang diberi kemuliaan, berbeda dengan semua yang tersesat, menyambut Nabi Isa. Tidak percaya kepada kitab Injil, Nasrani itu kafir, kafir terhadap semua kitab. Siapa yang tidak percaya kepada salah satu Nabi berarti tidak percaya kepada semua Nabi. Kewajiban semua mukmin adalah menyembah Allah. Semoga Allah Yang Maha Agung mengampuni segala dosa.
Keterangan :
Huruf (ﻢ) diatas artinya ‘mesti berhenti’
Pada kalimat Shiraathal ladziina an’amta harus berhenti, jika pembacaannya diteruskan akan menjadi (Shiraathal ladziina an’amta-nga), yang menunggu adalah Syetan Tanga yang masuk ‘Alaihim. Pada kalimat Ghairil maghdluubi pembacaannya harus berhenti, jika diteruskan akan menjadi (Ghairil maghdluubi-nga), yang menunggu adalah Syetan Binga yang ada pada Alaihim Waladldlaalliin.
Sudah lengkap 7 (tujuh) ayat dengan Bismillahnya. Ketahuilah panjang pendeknya tasjid ada 14 aksara. Yang dibaca panjang ada 17, Lam dengan Alip ada 3, banyaknya Jabar dalam Fatihah ada 46, Ejer/Jeer ada 29, Epes/pees ada 6 saja. Itulah yang wajib sempurna dalam bacaan Fatihah.
BISMILLAAH
Ilmu Makrifatullah Haq-Cahya Di Atas Cahaya
Bissmillahirrahmanirrahiim
HAKIKAT FATIHAH
Ia Menyatakan DIRI
BISMILLAH...
Menjadi ia diriNya AR-RAHMAN itu Ya Muhammad, engkau jua keadaan YA RAHIM itu. Ya Muhammad engkaulah kekasihKu. Tiada yang lain.
ALHAMDULULLAH...
Ya Muhammad yang membaca Fatihah itu Aku. Yang memuji itu pun Aku. Alhamdulillah itu Ya Muhammad Solatmu ganti SolatKu tempat memuji DiriKu sendiri.
RABBUL ALAMIN...
Rabbul Alamin itu Aku Tuhan Sekalian Alam.
AR RAHMAN – AR RAHIM...
Ya Muhammad yang membaca Fatihah itu Aku yang Memuji itu pun Aku juga.
MALIKIYAU MID DIIN...
Ya Muhammad Aku Raja Yang Maha Besar...engkaulah kerajaannya.
IYYA KANA’ BUDU...
Ya Muhammad yang solat itu Aku. Aku memuji DiriKu Sendiri...
WA IYYA KAA NAS TAA IIN...
Ya Muhammad tiada kenyataanKu jika engkau tiada...
IH DI NAS SII RATAL MUSTAAQIM...
Ya Muhmammad Awal dan Akhir itu Aku
SIRATAL LAZI NA AN AM TA ALAI HIM...
Ya Muhammad sebab Aku sukakan engkau ialah engkau itu kekasihKu.
GHAI RIL MAGHDU BI ALAI HIM...
Ya Muhammad Aku jadi Pemurah padamu kerana engkau itu kekasihKu
WA LAD DHAL LIN...
Ya Muhammad jika tiada Aku maka tiadalah engkau...
AAMIIN
Ya Muhammad Rahsiamu itu Rahsia Aku.
Yakni yang disembah itu tiada suatu juapun didalamnya melainkan Tuhanku. Maka apabila Solat ghaiblah didalamnya . Apabila ghaib ESA-lah ia dengan Tuhannya.
Yang Solat itu tiada dengan lafaz dan maknanya dengan citarasa yang solat amat rapat kepada Zat Yang Esa dengan kata ALLA HU AKBAR.
Maka barangsiapa masuk didalam Solat tiada SERAH Tubuh dan Nyawa-nya maka kekallah Sifat dengan Tuhannya – tiada mengesakan dirinya dengan Tuhannya. Sabda Nabi saw :
"Tatkala kamu Takbiratul Ihram membuangkan lafaz dan makna melainkan Wujud Mutlak semata-mata"
KALAU YANG 4 TERHIMPUN MAKA JADILAH MANUSIA
1. WADDU - tanah Roh JASMANI
2. WADDI - air menjadi Roh RAHMANI
3. MANI - angin menjadi Roh ROHANI
4. MANIKAM - api menjadi Roh IDOFI
1. JASMANI kejadiannya MALAIKAT JIBRIL = SYARIAT
2. RAHMANI kejadiannya MALAIKAT MIKAIL = TAREQAT
3. ROHANI kejadiannya MALAIKAT ISROFIL = HAKIKAT
4. ROH IDOFI kejadiannya MALAIKAT IZRAIL = MA'RIFAT
1. SYARIAT kembali kepada = HAYAT
2. TARIKAT kembali kepada = ILMU
3. HAKIQAT kembali kepada = QADIRUN/ QUDRAT
4. MARIFAT kembali kepada = IRADAT
badan kita berdiri kepada MUHAMMAD
MUHAMMAD berdiri kepada NYAWA
NYAWA kita berdiri kepada SIFAT
SIFAT berdiri kepada ZAT
sekalian JISIM itu tiada lain dari pada AKU
HAKIKAT TERSEMBUNYI DARI AL-FATIHAH
HAKIKAT MEMBACA AL-FATIHAH YANG BENAR
Dalam membaca Fatihah dengan kiraat (lagu) adalah wajib bagi laki-laki, sedangkan bagi wanita tidak wajib, melainkan hanya bacaan idharnya saja yang wajib. Dalam membaca Surat Al-Fatihah harus tahu bahwa ada 7 (tujuh) hal yang merupakan wajib. Jika tidak diketahui semuanya akibatnya mengundang Iblis. Tempatnya ada di talak kalimat. Yakni ada pada 7 ( ﻢ ) = Mimpitu
BISMILLAAHIRRAHMAANIRRAHIIM
ALHAMDU (ﻢ) LILLAAHI (ﻢ) RABBIL ‘AALAMIIN
Artinya : Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian Alam.
Keterangan :
Huruf (ﻢ) diatas artinya ‘mesti berhenti’
Mula-mula kalimat Al-Hamdu harus berhenti cara membacanya. Jika diteruskan bacaannya menjadi (Al-hamdulil ) mengundang Syetan Dulil. Pada kalimat Lillahi kemudian berhenti, jika diteruskan membacanya menjadi (Lillahirab) yang menunggu adalah Syetan Irab. Yang menjadi Rabbil aalamin.
AR RAHMAANIR RAHIIM
Artinya : Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
MAALIKI (ﻢ) YAUMID DIIN
Artinya : Raja atau yang menguasai dihari pembalasan. Bagi mukmin pria dan wanita wajiblah memuji Tuhan.
Keterangan :
Huruf (ﻢ) diatas artinya ‘mesti berhenti’.
Pada kalimat Maaliki kemudian berhenti, jika diteruskan menjadi (Malikiyau), yang menunggu adalah Syetan Kiyau yang masuk Middiin.
IYYAAKA (ﻢ) NA’BUDU WA IYYAAKA (ﻢ) NASTA’IIN
Artinya : hamba menyembah Allah, hamba takut kepada Allah. Kepada Allah-lah kami minta pertolongan, semoga Allah memberikan kekuatan agama hamba dari agama yang lain
Keterangan :
Huruf (ﻢ) diatas artinya ‘mesti berhenti’
Pada kalimat Iyyaaka harus berhenti, jika diteruskan akan menjadi (Iyyaakanak), yang menunggu adalah Syetan Kanak pada Na’budu wa. Pada kalimat Iyyaaka yang kedua harus berhenti membacanya, jika diteruskan akan menjadi (Iyyaakanas) yang menunggu adalah Syetan Kanas yang menunggui Nasta’iin.
IHDINASH SHIRAATHAL MUSTAQIIM
Artinya : (Ihdinash shiraathal) Semoga Allah menunjukan jalan akan iman dan ilmu. (Mustakim) yaitu iman serta ilmu yang benar
SHIRAATHAL LADZIINA AN’AMTA (ﻢ) ’ALAIHIM GHAIRIL MAGHDLUUBI’ (ﻢ) ALAIHIM WA LADL DLAALLIIN.
Artinya : (Shiraathal ladziina an’amta ‘alaihim ), Semoga Allah menunjukan iman para Nabi, kasihanilah enggkau kepada kami selaku hambaMu, tunjukanlah kami jalannya para Nabi. (Ghairil maghdluubi ), Semoga dijauhkan dari pikiran yang lain, seperti orang kafir yahudi yang mendapat murka, yang memusuhi Nabi Musa. Kafir yahudi tidak percaya Kitab Taurat. Orang yang tidak percaya kepada kitab berrarti kafir. Ada 104 kitab. (‘Alaihim waladldlaalliin), yang diberi kemuliaan, berbeda dengan semua yang tersesat, menyambut Nabi Isa. Tidak percaya kepada kitab Injil, Nasrani itu kafir, kafir terhadap semua kitab. Siapa yang tidak percaya kepada salah satu Nabi berarti tidak percaya kepada semua Nabi. Kewajiban semua mukmin adalah menyembah Allah. Semoga Allah Yang Maha Agung mengampuni segala dosa.
Keterangan :
Huruf (ﻢ) diatas artinya ‘mesti berhenti’
Pada kalimat Shiraathal ladziina an’amta harus berhenti, jika pembacaannya diteruskan akan menjadi (Shiraathal ladziina an’amta-nga), yang menunggu adalah Syetan Tanga yang masuk ‘Alaihim. Pada kalimat Ghairil maghdluubi pembacaannya harus berhenti, jika diteruskan akan menjadi (Ghairil maghdluubi-nga), yang menunggu adalah Syetan Binga yang ada pada Alaihim Waladldlaalliin.
Sudah lengkap 7 (tujuh) ayat dengan Bismillahnya. Ketahuilah panjang pendeknya tasjid ada 14 aksara. Yang dibaca panjang ada 17, Lam dengan Alip ada 3, banyaknya Jabar dalam Fatihah ada 46, Ejer/Jeer ada 29, Epes/pees ada 6 saja. Itulah yang wajib sempurna dalam bacaan Fatihah.
Ingatlah jika mulia salatmu maka akan mulia pula di hari kemudian. Kewajiban semua mukmin, membaca Al-Fatihah kepada Allah sehari semalam paling tidak 17 kali. Rukuk dan tumaninahnya juga 17 kali, iktidal 17 kali. Sujud sehari semalam 34 kali. Di sela-sela sujud ada duduk 17 kali sehari semalam. Tahiat sehari semalam 9 kali, salam sehari semalam 5 kali. Adapun Fardhu shalat sehari semalam 244 kali. Subuh 32, Dhuhur 56, Asar 56, Maghrib 44, Isya 56 kali. Lain dari itu mukmin menghaturkan pujian kepada Allah, siang malam, tahiyat akhir 5 kali, duduk membaca 2 kalimah syahadat dan salam 5 kali, salawat pada nabi 5 kali. Mohon selamat dunia akhirat
ISYARAT HURUF PADA AL-FATIHAH
Sebuah hadist Rasulullah SAW yang diriwayatkan oleh Ibnu Hibban dari Ubay bin Ka’ab r.a. :
“Tidak pernah Allah menurunkan didalam Taurat dan Injil seperti Umul Qur’an (Al-Fatihah)”.
Banyak sekali hadist-hadist Rasululloh SAW yang menunjukan keistimewaan Al-Fatihah. Penempatannya sebagai bacaan wajib dalam sholat dan dibaca sekurang-kurangnya 17 kali dalam sehari semalam (17 raka’at jumlahnya dalam lima waktu shalat) membuktikan betapa besarnya keistimewaan surat tersebut.
Tujuh ayat Surah Al-Fatihah dihitung dari Bismillahirrahmanirrahim sampai dengan Waladl-dlollin dengan jumlah huruf :
- Ayat 1 jumlah ada 19 huruf
- Ayat 2 jumlah ada 18 huruf
- Ayat 3 jumlah ada 13 huruf
- Ayat 4 jumlah ada 12 huruf
- Ayat 5 jumlah ada 19 huruf
- Ayat 6 jumlah ada 19 huruf
- Ayat 7 jumlah ada 44 huruf
Jumlah seluruhnya ada 144 huruf (1+4 = 5, 5+4 = 9) Jadi jumlah huruf yang sebenarnya pada Al-Fatihah adalah 9 (sembilan)
Adapun keunikan Surat Al-Fatihah terdapat pada akhir ayat :
4 (empat) huruf NUN (ayat no. 2,4,5,7) dan 3 (tiga) huruf MIM (ayat no. 1,3,6).
Huruf-huruf MIM dan NUN juga terdapat pada Surah Ya-Sin, yang dalam salah satu hadist, surah ini dinamakan “Qalbulul Qur’an” (Jantungnya Al-Qur’an).
Adapun keunikan Surat Al-Fatihah terdapat pada akhir ayat :
4 (empat) huruf NUN (ayat no. 2,4,5,7) dan 3 (tiga) huruf MIM (ayat no. 1,3,6).
Huruf-huruf MIM dan NUN juga terdapat pada Surah Ya-Sin, yang dalam salah satu hadist, surah ini dinamakan “Qalbulul Qur’an” (Jantungnya Al-Qur’an).
Huruf NUN mengisyaratkan Asmaullah (Nama Allah) (ﻧﻮﺮ), sedangkan huruf MIM mengisyaratkan Asma Muhamad (ﻤﺤﻤﺪ).
4 (empat) NUN isyarat Asma Allah yang Qodim, identik dengan 4 (empat) kata dalam Kalimah Syahadah isyarat Hak Allah Ta’ala Yang Qodim.
3 (tiga) MIM isyarat Asma Rasul Muhammad yang Muhaddas (baharu) identik dengan 3 kata dalam Kalimah Syahadah isyarat Hak Rasul/Muhaddas.
Huruf Al-Fatihah adalah Wujud dari Sholat 5 Waktu Diambil dari Kata “Al-hamdu”
ﺍَﻠـﺤﻤﺪُ
Tahiyat Sujud I’Tidal Ruku Kiyam
Cinta kepada Allah adalah perwujudan Rasa Syukur kepada Allah SWT yang diwujudkan melalui Shalat sehingga melahirkan Kalam Qadim. Puja dan Puji (Madhun wa Sanaun).
- Puji Qodim bagi Qodim
- Puji Qodim bagi Muhaddas
- Puji Muhaddas bagi Qodim
- Puji Muhaddas bagi Muhaddas.
7 (TUJUH) HURUF YANG MAHJUB (terdinding pada Al-Fatihah)
1. Huruf Stsa (ﺙ) Huruf pertama STSANA’UN (ﺜﻧﺎﺀ) Artinya “Pujian”.
ﻻﺍﺤﺼﻰ ﺜﻧﺎﺀﻋﻠﻴﻚ ﮐﻤﺎﺍﺜﻧﻴﺖﻋﻞ ﻧﻔﺴﻚ
“Tidak terhingga pujika kepadaMu Ya Allah, sebagaimana tidak terhingga pujiMu terhadap diriMu sendiri”.
ﺍﻠﺬ ﻴﻥَﻫُﻡ ﻋـَﻠﻰ َﺼَﻼ ﺗـﻬﻡ ﺪﺍﻋﻤﻮﻥَ
“Dan mereka memuji-muji TuhanNya secara terus menerus”. (Q.S. Al-Maarij ayat 23)
Baik diwaktu siang, malam. Baik diwaktu berdiri, duduk maupun berbaring, kita tetap dalam keadaan SHOLAT kepada Allah.
Ada hubungannya dengan “memuji/dzikir kepada Allah secara terus menerus” sehari semalam, yang disebut Sholat Da’imulhaq.
2. Huruf Jim (ﺝ) Jaliyyun wa Jalalun, Nyata/tampak dan mulia.
ﻓﻠﻤﺎ ﺗﺠﻠﻰ ﺮﺒﻪ ﻠﻠﺠﺒﻞ ﺠﻌﻠﻪ ﺪ ﻜﺎ
“Manakala Allah TAJALLI pada bukit, maka bukit itupun hancur berkeping-keping”.
3. Huruf Kha (ﺥ) huruf pertama KHOFIYYUN/KHIFATUN.
ﻮﺍﺬ ﻜﺮﺮﺒﻚ ﻓﻰ ﻧﻔﺴﻚ ﺗﻀﺮﻋﺎﻮﺧﻴﻔﺔ ﻮﺪﻮﻦﺍﻠﺠﻬﺮﻤﻦﺍﻠﻘﻮﻞ
“Ingatlah kepada Tuhanmu pada dirimu, dengan tadlaru (kerendahan hati), Khifatan/sunyi, dan tanpa dinyaringkan”.
4. Huruf Zai (ﺯ) huruf pertama dari kata ZIYADATUN artinya “Tambahan/Nilai Tambah”.
ﺍﻠﺬ ﻴﻦﺍﺤﺴﻧﻮﺍﺍﻠﺤﺴﻧﻰ ﻮﺯﻴﺎﺪ ﺓ
“Untuk orang yang berbuat baik dengan perbuatan yang terbaik, mendapatkan Ziyadah (tambahan nilai) melihat Tuhan”.
Sebagian besar ulama tafsir menjelaskan perkataan perkataan Ziyadatun/tambahan, ialah karunia untuk mereka ahli sorga yang tadinya melakukan/amal yang terbaik. Dalam kata lain Ziyadah adalah suatu nilai tambah. Melihat Tuhan adalah suatu nikmat yang tertinggi dibanding dengan segala nikmat-nikmat yang lain.
5. Huruf Syin (ﺶ ) huruf pertama dari SYIFA’UN artinya : Penyembuhan/Pengobatan.
ﻮﻧﻧﺯﻞ ﻤﻦﺍﻠﻘﺮﺍﻦ ﻤﺎﻫﻮﺷﻔﺎﺀ ﻮ ﺮﺤﻤﺔ
“Kami turunkan sebagian Al-Qur’an itu adalah obat/penyembuh dan rahmat”.
Huruf Syin (ﺶ ) huruf ke dua adalah SYAFI’UN dan SYAFA’AT artinya : “Pertolongan/Pemberi Bantuan“
ﻠﻴﺱَ ﻠﻬﺎ ﻤﻥ ﺪ ُو ﻥ ﺍﷲ ِﻮَﻠﻰ ﻮﻻ َﺷﻔﻴﻊًُ
“Tidak ada Wali dan Tidak pula ada Penolong mereka selain Allah”. (Q.S. Al-Anam ayat 51).
ﷲِ ﺍﻠﺷـﻔَﺎﻋــَﺔُ ﺠﻤﻴﻌًـﺎ
“Seluruh Syafaat itu Allah yang menentukan” (Q.S. Az-Zumar ayat 44).
6. Huruf Dzho (ﻆ) huruf permulaan dari kata Dzhilun (ﻆﻞ) artinya : “Naungan”.
ﻻﻆﻞﺍﻵﻆﻠﻪ
“Tidak ada naungan yang paling indah kecuali naungan Allah SWT”. (Al-Hadist).
7. Huruf Fa (ﻑ) huruf permulaan dari kata Fana’un (ﻓﻧﺎﺀ) artinya : “Lenyap/sirna”.
ﮐﻞ ﻤﻦﻋﻠﻴﻬﺎﻓﺎﻦ ﻮ ﻳﺒﻘﻰ ﻮﺟﻪ ﺮﺒﻚ ﺰﻮﺍﺍﻠﺟﻼ ﻞ ﻮﺍﻻﺀ ﻜﺮﺍﻢ
“Semuanya adalah Fana dan yang kekal abadi hanyalah Zat Tuhanmu Ya Muhammad Yang Maha Mempunyai Kebesaran dan Kemuliaan”. (Q.S. Rahman : 26-27)
Diantara Ulama ada yang berpendapat bahwa Allah SWT telah menurunkan wahyuNya kepada para Nabi dan Rasul, berjumlah 100 buah shuhuf dan 4 buah kitab.
shuhuf untuk Nabi Adam a.s.
60 shuhuf untuk Nabi Syit a.s.
10 shuhuf untuk Nabi Ibrahim a.s.
1 Kitab Taurat untuk Nabi Musa a.s.
1 Kitab Zabur untuk Nabi Daud a.s.
1 Kitab Injil untuk Nabi Isa a.s.
1 Kitab Al-Qur’an untuk Nabi Muhammad SAW.
Seratus buah shuhuf itu sepenuhnya terhimpun dalam 4 Kitab. Sedangkan 3 Kitab itu terhimpun dalam Al-Qur’anul Karim. Al-Qur’an 30 Zuz itu terhimpun dalam Surat Al-Fatihah. Selanjutnya 7 Ayat Al-Fatihah itu terhimpun seluruhnya dalam BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.
ِبــَادَ اللهِ رِجَــالَ اللهِ
‘Ibadallah Rijalallah
عِبــَادَ اللهِ رِجَــالَ اللهِ أَغِيْثُـنَـا لِأَجْـلِ اللهِ
‘Ibadallah Rijalallah Aghitsuna li ajlillah
Wahai Hamba-hamba Allah, Wahai wali-wali Allah. Tolonglah kami karena Allah.
وَكُـونُـواأَوْلَـنــــَا لِلّهِ عَـسـَى نَخْـــطَى بِـفَضْـــــلِ للهِ
Wakuunu'Au laana Lillaah Asaa Nakhdhoo Bifadhlillah
Bantulah kami karena Allah, Semoga tercapai hajat kami karena anugerah Allah.
وَيَـاأَقْـــطَابُ وَيـَاأ نْجَـــاب وَيَـاسَادَ اتُ وَيَـاأَحْبَــابُ يـَاأَحْبَــابُ
Wa Yaa Aqthoob Wa Yaa Anjab Wa yaa Saadat Wayaa Ahbab
Wahai Para wali kutub, wahai para wali yang dermawan, wahai para sayyid dan habaib.
وَأَنْــتُمْ يـــَاأُلِى اْلأَ لْبَـــــاب تَـعَـالَـوْوَانـْصُـــرُوْا لِلّهِ
Wa Antum Yaa ulil Albab Ta’aa Lau Wan surru Lillah
wahai para wali yang memiliki akal sempurna, Engkau adalah penolong, penyantun, datanglah kemari, tolonglah karena Allah
سَـــأَ لْنَــــاكُــمْ سَـأَلْنَـــاُكْــم وَلِلـزُّلــْفَ رَجَوْنَكُـمْ
Sa-alnakum sa-alnakum Wali Zulfaa Rojaunakum
Dengan
perantaraan engkau kami memohon, dengan perantaraan engkau kami memohon
dengan mengharapkan do'amu kami dekat dengan Allah.
صَــلَاةُ اللهِ مَـوْلَـنَـــــا عَلىَ مَنْ بـِالهُـدَى جَنَــا
Sholatullahi Maulanaa “alaa Mambil Hudajaana
Wahai tuhan kami, semoga kesejahteraan Allah dilimpahkan kepada orang yang datang dengan membawa petunjuk kepada kami.
وَمَنْ بِاْلحَـــقِّ أَوْلَـنــَـــا شَـفِـيْـــــعِ اْلخـَـلْــقِ عِنْـــدَ الله
Wa Man Bil Haqqi Aulaana Syafii‘il Kholqi ‘Indaullah
Yaitu nabi Muhammad, yang memberikan Islam sebagai agama kami, dan memberi syafaat kepada para makhluk disisi Allah.
Elmu nu suci
sirbudi cipta rasa sir rasa papan raga dzat marifat wujud kula maring Purbawisesa, Terah wisesa, Ratu Galuh, Galih kula Aji Putih ngamupuk Aji Putih ngabanyu Aji Putih ngaraga sukma tembong aji sajati agung sajatining diri Tembong Agung marifat jati keursaning Allah lailaha illallah muhammaddarosullullah
sirbudi cipta rasa sir rasa papan raga dzat marifat wujud kula maring Purbawisesa, Terah wisesa, Ratu Galuh, Galih kula Aji Putih ngamupuk Aji Putih ngabanyu Aji Putih ngaraga sukma tembong aji sajati agung sajatining diri Tembong Agung marifat jati keursaning Allah lailaha illallah muhammaddarosullullah
Sugan wae ieu serat janten inten, teu kalangkung kanu benten.
Abdi nyuhunkeun hapunten
Barakallahufiekum...cag ah rampes seuun
Barakallahufiekum...cag ah rampes seuun
Post a Comment